Nai Thon Beach

Nu är vi hemma igen efter 2 veckor med sol och värme. Underbart att få varva ner och lata sig även om vi också hade jobbet med oss och jobbade en stund varje dag.

Första veckan var vi vid Nai Thon Beach. Ett litet ställe med ett stort fint hotell och en gata med några restauranger, ganska många massageställen och en liten minimarket.

Vi landade vid 6 på morgonen och hade bara ca 20 min från flygplatsen till hotellet. När vi kom dit så var inte incheckningen förrän kl 15….så vi fick snällt sätta oss på varsin solstol med långbyxor och filosofera en stund 😉 Vi åt lite frukost och lyckades få ur shorts ur resväskan så att vi kunde byta om.
NaiThon

Hade tur att personalen kom strax efter 10 och sa att vårat rum var klart. Resten av dagen tillbringade vi vid den underbara poolen. Jag brukar aldrig bada i pool annars, men den här poolen var väldigt fräsch och fin. När man stod vid kanten så kunde man titta ut över oändligt hav.

Stranden låg alldeles nedanför och vi var där några dagar också. Tyvärr var det ganska stora vågor så det var faktiskt behagligare att hänga vid poolen.

Varje morgon gick jag promenad längs stranden. Den var bara drygt 1 km så jag fick gå flera vändor. En skön start på dagen.

NaiThon

Varannan dag tränade vi på  hotellets gym, men annars var det bara sol och bad hela veckan.

På kvällarna åt vi på någon av restaurangerna i byn. Utom sista kvällen då jag vann en plocktallrik och prosecco på hotellets italienska restaurang 🙂 Det var genom en fototävling på Instagram som jag vann med den här bilden.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )