Semester

Äntligen ledig och äntligen lite sol!

Igår var jag ut på ett MTB-pass med syster – vi skrapade ihop drygt 2 mil på grus i Hofors och nästa vecka ska vi få till ett gemensamt pass i Torsåker där jag får bestämma rutt.

I förrgår var jag också ut på drygt 2 mil grus där jag cyklade lite på ”måfå” och hamnade i Björnrönningen (bara namnet gör att man får rysningar) 😉 vidare till Sibbersbo, Barkhyttan och slutligen Berg. Det är jätteroligt att cykla MTB och enda nackdelen när man cyklar i skogen är att jag är livrädd för att stöta på en björn eller en hungrig flock vargar…..

Att tänka på är också att ha långa strumpor eller långbyxor….det är galet mycket fästingar här just nu och på förmiddagen när jag låg ute på gräsmattan och läste så hade jag ihjäl 2 stycken på bara en halvtimme…Igår när jag gick med hundarna runt dammen – det är mest grusväg och en pytteliten bit på gräs – så hade jag en fästing på foten när jag kom hem.

Nåt annat som kan vara bra att ha är en extraslang och en liten pump. Tänkte på det i förrgår när kedjan hoppade av mitt ute i ingenstans – det skulle inte vara kul att få punktering mitt ute i ödemarken.

Jag har äntligen semester men skulle det vara dåligt väder så åker jag upp och jobbar undan lite på kontoret. Det är ju ingen annan som gör mitt jobb när jag är ledig….Det är dock inte så mycket jobb nu på sommaren förutom lite pappersjobb.

Om en vecka är det Vansbro Halvsim och jag har inte simmat en meter – jag har inte ens doppat mig i år – jag är en riktig fegis när det gäller vatten och dessutom en riktig fryslort. Jag hoppas verkligen att det blir varmt nu fram till nästa fredag så att temperaturen stiger en aning…Tror att den ligger på ca 15 grader nu och det är på tok för lite….

Nu har jag druckit kaffe och festat loss på Ben&Jerrys så nu ska hundarna få gå på promenad – de tittar bedjande på mig 😉

Ha en skön helg!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )