MTB x 2

Midsommaraftonen startade med ett pass på MTB. Jag hade tänkt mig ett pass på grusväg – ganska långt – men det blev ett pass med många små stigar som ledde ingenstans. Jag har ridit mycket i Råbacka när jag var yngre så jag trodde att jag skulle hitta – men det var inte sig likt nu – mycket mer igenväxt på sina håll. Så när jag glatt kastade mig in på en stig som jag trodde skulle leda mig runt dammen så hamnade jag på andra sidan kanalen och där var det stopp. Hade ingen lust att åka samma väg tillbaka utan chansade på en ny stig som blev mindre och mindre innan den tillslut tog bara försvann. Myggorna höll på att äta upp mig när jag stog stilla så jag tog cykeln och drog den genom höggräs, stenar och stockar och kom tillslut fram till ett hus. Tittade mig omkring och smög över tomten snabbt som en vessla 😉 På bron stog husets ägare och såg väldigt fundersam ut så jag fick förklara mig. Fortsatte hemåt  och vidare till stugan för firande med familjen. Så härligt att vädret var på vår sida 🙂

Igår var det dags igen. Jag tänkte att den här gången så ska jag runt dammen i Råbacka. Cyklade upp vid kraftstationen och började åt höger. Den stigen används nog inte så ofta nu eftersom den var nästan helt igenväxt. Cyklade på glatt men kom inte runt dammen nu heller…Istället kom jag ut på stigen som jag cyklade vilse på häromdagen. Ja det får nog bli ett nytt försök en annan dag. Det är iallafall hur roligt som helst att cykla MTB även om jag är lite feg och bromsar i nerförsbackarna och går över smala broar och inte har testat så jättesvåra stigar ännu.

Igår kväll tog jag hundarna på kvällspromenad och passade på att gå i mina fivefingers. Det gick ju hur bra som helst så jag ska försöka att komma ihåg att använda dem under korta löppass också. Jag har inte haft dem så många gånger för det är ju ganska pilligt att få i alla tår….

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )